FAQS
How much notice do I need to order?
We need about 24 hours notice for a board order. If you are trying to order under 24 hours please contact our customer service to find out if we can accommodate your request.
We need at least two weeks' notice for grazing tables.
If you want to order in advance, please do!
Necesitamos un aviso de aproximadamente 24 horas para pedidos de Boards (tablas de charcutería, frutas, postres, brunch, cups y conos). Si está intentando realizar un pedido en menos de 24 horas, comuníquese con nuestro servicio de atención al cliente para averiguar si podemos atender su solicitud.
Necesitamos un aviso de al menos dos semanas para las grazing tables..
Si desea realizar su pedido con anticipación, ¡No dude en hacerlo!
Do you deliver?
Yes, we deliver! Delivery is free to a 10 mile radius from Miami, Fl. A $15 delivery fee after the 10 mile radius from Miami up to 25 miles and $1 per mile thereafter, with the exception of Grazing Tables.
Grazing tables have extended delivery allowances. Please speak with our team to discuss delivery accommodations. If travel is required, we will add a delivery charge.
Sí, hacemos envíos! La entrega es gratuita en un radio de 10 millas desde Miami, Florida. Una tarifa de entrega de $15 después del radio de 10 millas desde Miami hasta 25 millas y $1 por milla a partir de entonces, con la excepción de Grazing Tables. Si debemos viajar, un cargo adicional se les cobrara.
What are your delivery and pick up hours?
You can pick up between 9 am-3 pm Monday-Saturday (unless there is a holiday or we have blocked off the date due to high demand). We also offer delivery between these days and times and will always do our very best to deliver on time, if you are flexible on times please let us know in the comments so that we have more flexibility in planning our delivery routes.
Puedes recoger tu orden entre las 9 a. m. y las 3 p. m. de lunes a sábado (a menos que sea feriado o hayamos bloqueado la fecha debido a la alta demanda). También ofrecemos entrega entre estos días y horarios, siempre haremos nuestro mejor esfuerzo para entregar a tiempo. Si es flexible en los horarios, háganoslo saber en los comentarios para que tengamos más flexibilidad en la planificación de nuestras rutas de entrega.
Are tables included with catering grazing tables? What is included?
No. We do not provide the tables. You must make rental arrangements or discuss alternative surface options with us (i.e. Islands, counter tops, etc.)
We do not provide napkins or plates (unless previously discussed with the customer and has an extra charge).
Basic greenery such as eucalyptus is included in both grazing table options. If you would like an extra lush effect of greenery you can opt for the extra lush package for $45.
For regular board orders, wood boards are not included. If you would like a wood board let us know and we will do our best to accommodate your wishes with an extra cost depending on the wood board.
No. No proporcionamos las tablas. Debe hacer arreglos de alquiler o discutir opciones de superficie alternativas con nosotros (es decir, islas, mesas, etc.)
No proporcionamos servilletas ni platos (a menos que se haya acordado previamente con el cliente y tiene un cargo extra).
Ambas opciones de Grazing Tables incluyen vegetación básica, como eucaliptos, entre otras. Si desea un efecto de vegetación extra exuberante, puede optar por el paquete extra exuberante por $45.. Para pedidos de tablas regulares, las tablas de madera no están incluidas. Si desea una tabla de madera, háganoslo saber y haremos todo lo posible para satisfacer sus deseos con un costo adicional dependiendo de la tabla de madera.
Booking Process
An email or reservation form must be sent in and the following information is required in order to set up a quote: Type of event, date of event, location, how many people, appetizers or main meal for flat lay style or multi-dimensional table.
Once we send over a quote and it is accepted, we will then send over a contract that will need to be reviewed and signed and returned to us along with a 50% deposit.
If the contract and the deposit are both not returned 48 hours before the date of the event then you will not be considered booked.
We also cannot guarantee a date and time without both of these in our possession.
Full payment must be received no later than 9:00 am on the day of the event.
Se debe enviar un correo electrónico o un formulario de reserva y se requiere la siguiente información para configurar una cotización: tipo de evento, fecha del evento, ubicación, cuántas personas, aperitivos o comida principal para estilo plano o mesa multidimensional. .
Una vez que enviemos una cotización y sea aceptada, le enviaremos un contrato que deberá ser revisado, firmado y devuelto junto con un depósito del 50%.. Si el contrato y el depósito no se devuelven 48 horas antes de la fecha del evento, no se considerará reservado.
Tampoco podemos garantizar una fecha y hora sin ambos en nuestro poder.. El pago total debe recibirse a más tardar a las 9:00 am del día del evento.
Day of the Event
On the day of the event, our team will arrive 2 hours before the celebration begins to set up the grazing table. It is recommended that the client look for a pleasant space to place the grazing table; a spot that is fresh, so the food is well preserved throughout the celebration.
Set up & take down regular hours are from 9am to 6pm. If set up/take down is required after 6pm and/or before 9am an additional $100 is applied.
For set ups with inventory (boards, props, etc), an inventory form must be signed by the client when we have completed delivery and setup on completion of the job. A refundable deposit is required to cover all returnable items. All returnable items must be returned in the same condition they were left. Any items lost or damaged for reasons not attributable to The Charcute Board or its staff after the inventory form has been signed will incur a charge at retail value. All inventory must be returned within 48 hours.
El día del evento nuestro equipo llegará 2 horas antes de que comience la celebración para montar la Grazing Table. Se recomienda que el cliente busque un espacio agradable para colocar el grazing table; un lugar que sea fresco, para que la comida se conserve bien durante toda la celebración.
El horario habitual de montaje y desmontaje es de 9 a. m. a 6 p. m. Si se requiere instalación/desmontaje después de las 6 p. m. y/o antes de las 9 a. m., se aplican $100 adicionales.
Para montajes con inventario (tablas, accesorios, etc.), el cliente debe firmar un formulario de inventario cuando hayamos completado la entrega y el montaje al finalizar el trabajo. Se requiere un depósito reembolsable para cubrir todos los artículos retornables. Todos los artículos retornables deben devolverse en las mismas condiciones en que se dejaron. Cualquier artículo perdido o dañado por razones no atribuibles a The Charcute Board o su personal después de que se haya firmado el formulario de inventario incurrirá en un cargo al valor minorista. Todo el inventario debe devolverse dentro de las 48 horas.